ROM si patriotism

De curand am participat la o disputa legat de asa-zisa “criza” a celor de la ROM atunci cand au scos noul ambalaj cu steagul american: a fost sau nu acesta un exercitiu de marketing controlat? Se pare ca in toata povestea asta tabara mea a avut dreptate: dupa cum au recunoscut la AdBreak cei care au facut campania de la McCann Erickson, totul a fost un exercitiu perfect planificat de comunicare si, mai mult, pre-testat, astfel incat sa se asigure ca reactia sigura a consumatorilor va fi una negativa. Si, inca o data, se pare ca practica rastoarna perceptia teoretica ca o companie nu si-ar risca niciodata intr-atat de mult afacerea doar pentru a starni din partea romanilor o farama de sentiment de “ownership” asupra unui produs profund romanesc. In practica insa, se pare ca o companie nu doar s-ar expune unei crize, dar s-a ajuns la situatia de a o initia chiar si de a o gestiona, cu scopul precis de a-si creste afacerea si imaginea de marca…si, as completa eu, si de a ne mai trezi putin pe noi, romanii, din amorteala care ne lasa fara reactie fata de tot ce tine de tara noastra, de la economie, politica si societate pana la produse, servicii si branduri.
Aveti mai jos dovada si prezentarea exercitiului controlat ROM de “criza” in comunicare:

Mai multe informatii despre aceasta campanie si despre ROM in general gasiti pe IQads.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>